• Home
  • Inloggen met eHerkenning binnenkort alleen nog met niveau EH2+.

Inloggen met eHerkenning binnenkort alleen nog met niveau EH2+.

03-05-2021

Aanmelden en inloggen bij CertiQ

Binnenkort zal eHerkenning niveau EH1 verdwijnen, een overheidsbeslissing die ook impact heeft op CertiQ. Op dit moment biedt CertiQ namelijk ook diensten aan op niveau EH1. Het registeren van een productie-installatie en het inloggen in onze applicatie als producent of eindgebruiker gaat nu nog met een dienst op niveau EH1. Deze diensten zullen we verhogen naar eHerkenning niveau EH2+. We raden u dus aan op korte termijn uw eHerkenning inlogmiddel te verhogen naar minimaal EH2+, zodat u in kunt blijven loggen bij CertiQ. Deze aanpassing zal naar verwachting vanaf 1 juli doorgevoerd worden waarna er met de verhoogde diensten aangemeld en ingelogd kan worden. Voor het aanpassen van uw eHerkenning kunt u contact opnemen met uw eHerkenning makelaar.

 

MyCertiQ
Waar de handel in certificaten door blijft gaan, zijn we achter de schermen nog druk bezig met de bouw van de vernieuwde MyCertiQ applicatie voor handelaren. Afgelopen maanden zijn er weer flinke stappen gezet en is duidelijk geworden dat de oorspronkelijke scope uitgebreid moest worden. Dat is te danken aan de input die we vanuit de testgroep hebben ontvangen.
Op basis van de huidige ontwikkelingen is de verwachting dat we de nieuwe applicatie in juli live kunnen zetten. Dat gaat voor u betekenen dat u vanaf dat moment alleen nog in het nieuwe MyCertiQ transacties kunt doen. De werking van de nieuwe applicatie is zo ingericht dat het heel intuïtief aanvoelt en er altijd een logische flow ontstaat. En om een vlekkeloze overgang te borgen zal er een algemene beschrijving opgesteld worden.
De huidige omgeving van de applicatie zal niet in zijn geheel verdwijnen, maar beschikbaar blijven om historische transacties terug te kunnen vinden. Nieuwe transacties kunnen alleen nog in de nieuwe omgeving gedaan worden. Dat betekent dat ook eventueel reeds ingeplande transacties opnieuw ingevoerd zullen moeten worden in de nieuwe omgeving.
We houden op de hoogte over de aankomende livegang en zullen meer informatie over de werking van de nieuwe applicatie met u delen zodra deze beschikbaar is.

Jaarverslag
Op 7 april is het jaarverslag 2020 van CertiQ gepubliceerd op de website. Een verslag van een heel bijzonder jaar met COVID-19, maar ook het eerste jaar met Full Disclosure. De cijfers en resultaten zijn zeer positief en CertiQ heeft ook in 2020 niet stil gezeten. Lees er alles over in het nieuwsbericht op onze website en in het jaarverslag zelf.


Mocht u naar aanleiding van deze nieuwsbrief nog vragen hebben, dan kunt u contact opnemen met onze Servicedesk via servicedesk@certiq.nl.