• Home
  • Vanaf 20 oktober 2020 eindgebruikersaccount digitaal aanvragen

Vanaf 20 oktober 2020 eindgebruikersaccount digitaal aanvragen

19-10-2020

Vanaf 20 oktober 2020 kan er alleen nog digitaal een eindgebruiksaccount in MyCertiQ aangevraagd worden met behulp van eHerkenning.

Tot op heden kon een eindgebruikersaccount aangevraagd worden door een handmatig ingevuld en ondertekend formulier naar CertiQ te sturen. Vanaf 20 oktober kan dit handmatige formulier niet langer gebruikt worden en kan een eindgebruikersaccount uitsluitend digitaal aangevraagd worden. Hiermee wordt weer een stap gezet naar een volledig digitale manier van inloggen en registreren in MyCertiQ met behulp van eHerkenning, ketenmachtiging.

Het aanvragen van een eindgebruikersaccount kan door de eindgebruiker zelf gedaan worden met gebruik van eHerkenning niveau EH1. Ook een intermediair kan namens een eindgebruiker een eindgebruikersaccount aanvragen, hiervoor moet de intermediair in het bezit zijn van een eHerkenning ketenmachtiging ten gunste van een eindgebruiker. Daarmee machtigt de eindgebruiker een intermediair om namens hem een eindgebruikersaccount aan te vragen en in te loggen. Voor meer informatie over eHerkenning en een ketenmachtiging verwijzen we u naar de website van de Rijksoverheid eherkenning.nl/ketenmachtiging.

Het aanvragen van een eindgebruikersaccount gaat via de website van CertiQ, ga hiervoor naar www.certiq.nl, u bent eindgebruiker.