

Contact
Heeft u een vraag?
Wij helpen u graag verder. Wij hebben voor u de meest gestelde vragen op een rij gezet. Deze kunt u hieronder vinden.
De handleidingen kunt u vinden bij 'Documenten'.
U kunt zelf wijzigingen doorvoeren in MyCertiQ door op de drie puntjes rechtsbovenin het MyCertiQ scherm te klikken. Ga naar de Home pagina en klik op 'Ik wil een wijziging doorgeven'.
U kunt de volgende twee wijzigingen niet aanpassen via MyCertiQ:
1. Als u uw bankgegevens wilt wijzigen, stuurt u een mail naar servicedesk@verticer.eu.
2. Een wijziging in het KvK-nummer, iDIN registratienummer of OWN IDP registratie gegevens ziet CertiQ als een overname. Hiervoor zult u uw productie-installatie moeten uitschrijven en opnieuw inschrijven. Dit kunt u doen via de homepagina.
Als uw productie-installatie al staat ingeschreven en de gegevens zijn veranderd, dan meldt u de installatie opnieuw aan bij CertiQ. Vervolgens beoordeelt uw netbeheerder uw aanvraag opnieuw.
Klik hier voor herinschrijven via eHerkenning (zakelijk).
Klik hier voor herinschrijven via iDIN/OwnIDP (particulier).
Als blijkt dat na aanmelding of inschrijving van de productie-installatie de gegevens onjuist zijn, neem dan contact op met uw netbeheerder. Houd er rekening mee dat als de netbeheerder al meetwaarden voor deze productie-installatie heeft ingestuurd, de wijziging pas doorgevoerd kan worden per de eerste dag van de opvolgende maand.
In MyCertiQ kunt u zien wat uw status is. Een aanmelding van een installatie heeft één van de onderstaande statussen:
• Waiting for approval
De netbeheerder heeft nog geen goedkeuring gegeven. De reden hiervan kunt u navragen bij uw netbeheerder*.
• On hold
De netbeheerder heeft de inschrijving in de wacht geplaatst. De reden hiervoor kunt u navragen bij uw netbeheerder*.
• Approved by grid operator
De netbeheerder heeft goedkeuring gegeven en CertiQ zal vervolgens de installatie binnen 3 dagen definitief inschrijven.
• Approved
de installatie is ingeschreven. Vanaf dit moment kan de netbeheerder* de productiegegevens insturen, waarna wij de GvO's/CvO's uitgeven.
Heeft u een subsidiebeschikking van RVO, dan hebben wij RvO de vaststelling verklaring toegezonden en starten zij de bevoorschotting op. Voor vragen over uw subsidie kunt terecht bij de RvO.
• Rejected
De aanmelding is afgewezen. De reden hiervoor kunt u navragen bij uw netbeheerder*.
• Expired
De inschrijving van uw installatie is verlopen. U moet uw installatie opnieuw registreren.
*Gaat het om een aanmelding van een thermische energie installatie, dan kunt u de status navragen bij CertiQ.
Wij ontvangen uw elektriciteit meetwaarden via de netbeheerder. Zijn de meetwaarden volgens u niet juist dan kunt u hierover contact opnemen met uw netbeheerder.
Helaas moet u uw productie-installatie opnieuw aanmelden door uw installatie nogmaals online bij CertiQ te registreren.
Het gehele registratieproces moet vervolgens doorlopen worden, inclusief de goedkeuring door de netbeheerder.
U kunt uw meetwaarden raadplegen door op de homepage te klikken op 'Ik wil mijn productie installatie gegevens en/of meetwaarden inzien'.
Als de meetwaarden zijn ingestuurd (via netbeheerder of via meetrapport), worden gedurende een nachtverwerking de certificaten (Garanties van Oorsprong of Certificaten van Oorsprong) uitgegeven, mits minimaal 1 MWh bereikt is. De certificaten worden direct bijgeschreven op de rekening van de door u gekozen handelaar.
U kunt het wisselen van handelaar zelf doorvoeren in MyCertiQ. Ga naar de Home pagina en klik op 'Ik wil een wijziging doorgeven'.
RVO zal u subsidie verstrekken nadat uw productie-installatie is ingeschreven. Voor alle vragen over de subsidie verwijzen wij uw naar RVO.