Veelgestelde vragen
Documenten
Nieuws
Contact

Contact

Heeft u een vraag?

Wij helpen u graag verder. Wij hebben voor u de meest gestelde vragen op een rij gezet. Deze kunt u hieronder vinden.

Hoe werkt MyCertiQ?

De handleidingen kunt u vinden bij 'Documenten'.

Hoe kan ik mijn contact/relatiegegevens wijzigen?

U kunt zelf wijzigingen doorvoeren in MyCertiQ door op de drie puntjes rechtsbovenin het MyCertiQ scherm te klikken. Ga naar de Home pagina en klik op 'Ik wil een wijziging doorgeven'. 

U kunt de volgende twee wijzigingen niet aanpassen via MyCertiQ:
1. Als u uw bankgegevens wilt wijzigen, stuurt u een mail naar servicedesk@certiq.nl. 

2. Een wijziging in het KvK-nummer, iDIN registratienummer of OWN IDP registratie gegevens ziet CertiQ als een overname. Hiervoor zult u uw productie-installatie moeten uitschrijven en opnieuw inschrijven. Dit kunt u doen via de homepagina. 

Hoe kan ik mijn productie-installatiegegevens wijzigen?

Als uw productie-installatie al staat ingeschreven en de gegevens zijn veranderd, dan meldt u de installatie opnieuw aan bij CertiQ. Vervolgens beoordeelt uw netbeheerder uw aanvraag opnieuw.

Klik hier voor herinschrijven via eHerkenning (zakelijk).
Klik hier voor herinschrijven via iDIN/OwnIDP (particulier). 

Als blijkt dat na aanmelding of inschrijving van de productie-installatie de gegevens onjuist zijn, neem dan contact op met uw netbeheerder. Houd er rekening mee dat als de netbeheerder al meetwaarden voor deze productie-installatie heeft ingestuurd, de wijziging pas doorgevoerd kan worden per de eerste dag van de opvolgende maand.

Wat is de status van de registratie van mijn productie-installatie?

In MyCertiQ kunt u zien wat uw status is. Een aanmelding van een installatie heeft één van de onderstaande statussen:

Waiting for approval 
De netbeheerder heeft nog geen goedkeuring gegeven. De reden hiervan kunt u navragen bij uw netbeheerder*.
On hold
De netbeheerder heeft de inschrijving in de wacht geplaatst. De reden hiervoor kunt u navragen bij uw netbeheerder*.
Approved by grid operator
De netbeheerder heeft goedkeuring gegeven en CertiQ zal vervolgens de installatie binnen 3 dagen definitief inschrijven.
Approved 
de installatie is ingeschreven. Vanaf dit moment kan de netbeheerder* de productiegegevens insturen, waarna wij de GvO's/CvO's uitgeven.
Heeft u een subsidiebeschikking van RVO, dan hebben wij RvO de vaststelling verklaring toegezonden en starten zij de bevoorschotting op. Voor vragen over uw subsidie kunt terecht bij de RvO.
Rejected
De aanmelding is afgewezen. De reden hiervoor kunt u navragen bij uw netbeheerder*.
Expired
De inschrijving van uw installatie is verlopen. U moet uw installatie opnieuw registreren.

*Gaat het om een aanmelding van een thermische energie installatie, dan kunt u de status navragen bij CertiQ.

Wat kan ik doen als mijn meetwaarden niet kloppen?

Wij ontvangen uw elektriciteit meetwaarden via de netbeheerder. Zijn de meetwaarden volgens u niet juist dan kunt u hierover contact opnemen met uw netbeheerder.

Ik ben per abuis vergeten mijn inschrijving voor de productie-installatie te verlengen. Wat moet ik doen?

Helaas moet u uw productie-installatie opnieuw aanmelden door uw installatie nogmaals online bij CertiQ te registreren.

Het gehele registratieproces moet vervolgens doorlopen worden, inclusief de goedkeuring door de netbeheerder.

Hoe kan ik mijn meetwaarden inzien?

U kunt uw meetwaarden raadplegen door op de homepage te klikken op 'Ik wil mijn productie installatie gegevens en/of meetwaarden inzien'.  

Als de meetwaarden zijn ingestuurd (via netbeheerder of via meetrapport), worden gedurende een nachtverwerking de certificaten (Garanties van Oorsprong of Certificaten van Oorsprong) uitgegeven, mits minimaal 1 MWh bereikt is. De certificaten worden direct bijgeschreven op de rekening van de door u gekozen handelaar.

Hoe kan ik van handelaar wisselen?

U kunt het wisselen van handelaar zelf doorvoeren in MyCertiQ. Ga naar de Home pagina en klik op 'Ik wil een wijziging doorgeven'. 

Wanneer krijg ik mijn subsidie?

RVO zal u subsidie verstrekken nadat uw productie-installatie is ingeschreven. Voor alle vragen over de subsidie verwijzen wij uw naar RVO

Staat uw vraag hier niet boven?

Bekijk dan onze veelgestelde vragen pagina. Hier hebben wij antwoorden op veelgestelde vragen. 

Heeft u het antwoord op uw vraag niet kunnen vinden?

Staat uw vraag niet op de veelgestelde vragen pagina?

Klik dan op de pijl om naar onze contactgegevens te gaan. Hier kunt u in contact komen met onze Servicedesk.